zaterdag 24 maart 2018

Recept | Kaiserschmarrn

Vorige week waren we een paar dagen in Ellmau, onze zoon opzoeken die dit seizoen daar skileraar is. Zo leuk om hem in die omgeving te zien. Natuurlijk nog leuker om weer te zien & te spreken. Eind november is hij vertrokken. Begin april komt hij weer thuis. Het waren heerlijke dagen. Heel gezellig, prima sneeuw & lekker eten. Paar vakantiekiekjes delen, anders doe ik niets met deze plaatjes ;)

Die laatste is wel stoel nummer 63! Op een of andere manier zijn de foto's op het blog nooit zo scherp als op mijn laptop. Lekker belangrijk, gewoon grappig. Ik had het over lekker eten... niet verwacht in Oostenrijk. Hoezo niet? Geen idee. Af en toe een vette hap, kan ik zo van genieten. Smaakt waarschijnlijk lekkerder na een ochtend skiën. Toch ga ik deze een keer maken. Heerlijke frieten met parmezaan.


Zoet, vind ik op zijn tijd ook lekker! Onze dochter is eerder dit jaar ook een weekje geweest, ze had het over Kaiserschmarnn. Te lekker. Dus moesten wij die ook proberen. Als je van wentelteefjes houdt of eierpannenkoek, dan vind je dit zeker lekker. Dus googlen, het beste recept zoeken en een beetje aanpassen op gevoel.

150gr tarwebloem, 3 eieren, 2dl melk, 50gr roomboter, 1el suiker. Ik heb citroensap toegevoegd, vind dat zo lekker fris. Poedersuiker voor garnering.

Eieren splitsen, beide bewaren. Mix alle ingrediënten (behalve eiwit) tot een glad beslag en laat deze een halfuur rusten. Klop de eiwitten stijf. Meng het eiwit met het beslag. Boter in de pan en bakken maar. Ongeveer een vingerdik. Bak het deeg aan de onderkant bruin, laat boter aan de rand van de pan rond de pannenkoek glijden. Draai de pannenkoek om en bak hem goudbruin. Scheur de pannenkoek aan stukjes en bak nog een minuutje. Serveer met poedersuiker. Zelfgemaakte appelcompote & jam erbij maakt het helemaal compleet. Eigenlijk Apfelmus und Preiselbeeren :)


Dit is mijn homemade Kaiserschmarrn. Oké, zonder appelcompote & met jam uit een potje. Wel goedgekeurd door mijn lieve huisgenoten.

~XG~

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk he om je kind zo op te zoeken. Wij vinden het ook altijd leuk als onze middelste zoon met het schip in Nederland is, dan gaan we er vaak even heen. (hij is 2e stuurman)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Je ontvangt wel foto's en berichtjes, even naast 'm zitten is zo fijn. Hoe groot ie ook is :). Dat snap ik dat je hem opzoekt. Al is het maar even.

      Verwijderen