donderdag 4 februari 2016

Griekenland

Vanavond een cake gebakken. Een Griekse griesmeel-amandelcake. Halvás genaamd. Niks suikervervangers, gewoon heerlijk zoet. Dat lijkt me tenminste. Ik heb 'm nog niet geproefd. Echt niet. De cake ruikt heerlijk. Lekker naar citrus.

De reden waarom ik deze cake heb gebakken is leuk. Heel erg leuk zelfs. Morgenmiddag komt Saar, eindelijk! Een adoptie hondje uit Griekenland. Kleine maand geleden was de adoptie definitief rond. Dan is een maand best lang ;) Morgen dus... Ons hondje. Zo spannend!


Verder heb ik eigenlijk niet veel met Griekenland. In mijn jonge jaren met een vriendin naar Griekenland op vakantie geweest. Van Athene via diverse eilanden naar Kreta. Tijdens het bladeren in het kookboek "Keuken van Griekenland" (die al een eeuwigheid op de plank staat & ik nog nooit eerder uit gekookt heb) kwamen die leuke herinneringen ook weer boven. Heerlijk!

Leuke afleiding dat bakken & bloggen. Niet dat ik zenuwachtig ben, zoals ik al zei spannend vind ik het wel.

~XG~

PS: mocht de taart net zo lekker zijn als tie ruikt, deel ik het recept ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten