dinsdag 23 september 2014

Badkamer

Tijdje geleden poste ik onderstaande foto op FB met het bericht: "In tegenstelling tot eerdere berichten is er as woensdag (10 september) geen Open Schuur. In verband met een leuke opdracht mag ik mijn tijd anders indelen. Was je voornemens om te komen, bel mij gerust voor het maken van een afspraak. Dan hoef je niet te wachten tot de 2e woensdag van oktober." 


Inmiddels zijn we twee weken en een mooie badkamer verder. Het totaal ontwerp is van de opdrachtgever zelf. Mijn opdracht was om het badmeubel, de ombouw zeg maar, op maat te maken van gebruikt steigerhout. Leuk!! Om dit te mogen doen. Het vertrouwen dat je krijgt. Ik heb zoiets nog niet eerder gemaakt. Exact op maat in verband met de bestaande laadjes die eronder gemonteerd zouden worden en waterpas natuurlijk. Uiteraard de hoeken in verstek. Vind ik veel mooier. Je ziet dat niet zo heel vaak. Das namelijk best lastig met gebruikt (steiger)hout. Voor mij zeker. Met daarbij mijn uitdaging dat ik geen schroef wilde zien. Mooi resultaat & dito leermomenten.


Het meubel is afgewerkt met een verniswas. Verniswas combineert de duurzaamheid van een vernis met de uitstraling van traditionele was. Het beschermt het hout en het behoudt de natuurlijke doorleefde look. 

Na oplevering van de ombouw konden de lades eronder. Dat had heel wat voeten in aarde. Zo, dat zeg ik netjes :) Gelukkig was daar de handige & aardige broer van de familie. Het is ons gelukt, ze hangen. Naar volle tevredenheid. Zoals al eerder gezegd: "een heerlijke opdracht met goede leermomenten".

Een fraaie aanvulling op mijn portfolio. Niet dan?

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten