maandag 29 juli 2013

Werk van 63

Iedere maand zet ik iets uit de Schuur in de schijnwerpers? Vorige maand was dat een woonaccessoire, deze maand een opdracht. Excuus, niet een maar drie. Deze meubelstukken staan te popelen in mijn schuur, de een al wat langer dan de ander, om een metamorfose te ontvangen. Dit is ook de oorsprong van Schuur van 63. 

"Als jij de inspiratie even mist of het ontbreekt je aan tijd & ruimte om jouw favoriete meubel een nieuw leven te geven, Schuur van 63 doet dat graag voor je. Naar jouw wens of op haar eigen wijze. Everything deserves a second life!"


Deze nachtkastjes komen van zolder van haar ouderlijk huis. Hier zit voor eigenaresse veel emotionele waarde aan. Dat maakt ze nog mooier. Ik houd van dit soort kastjes. Zou ze stiekem wel willen houden :) Na de vakantieperiode staat er een afspraak met de eigenaresse om haar te adviseren welke kleur of kleuren, of juist neutraal of in de oude staat laten terugkeren. Afhankelijk van de woonomgeving, die ik nu nog niet ken, en haar wensen.



"Ik vind ons huis te braaf, er mag wel iets geks in" aldus deze eigenaresse. Of ik dit kastje, geweldig ook, gescoord via marktplaats een make-over wil geven. En geen gewone make-over, maar een "over te top" make-over. Denk neon! Kleuren zijn inmiddels afgestemd. Nou ja afgestemd? Het is bekend welke kleuren beslist niet! De rest is aan mij. 

Enthousiasme & energie begint de stromen. En af & toe komt er een beetje onzekerheid om de hoek kijken. Ja, nog steeds. Dat is denk ik de bezieling. Bij ieder meubelstuk voel ik me betrokken. En weet je, sommigen zien & zeggen dat :) Mooi compliment! 


Deze staat al even in de Schuur. Een naaitafel. Mooi ouderwets modelletje. Mijn dochter zou deze zeker willen hebben. De buitenkant wordt zoals gewenst in diverse grijstinten. Mijn voorstel om de binnenkant een verrassend effect te geven is gehonoreerd. Yes! Dat vind ik leuk.

Het is dat ik alleen op woensdag en in "verloren" uurtjes werk voor Schuur van 63. 't Liefst wil ik nu beginnen. Tijdens het demonteren, schoonmaken, schuren & plamuren en eventueel gronden passeren veel ideeën. Als het grote moment daar is... weet ik het soms gewoon even niet. Gelukkig is daar altijd de opdrachtgever. Zij heeft het laatste woord. 

Dit blog krijgt een vervolg, dat snap je natuurlijk wel. Waarschijnlijk met iets meer kleur op de foto's. Op de website van Schuur van 63 onder Portfolio van 63 kun je in het kort ook voorgaande metamorfoses bekijken.

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten