donderdag 20 juni 2013

Plus of een kruisje?

Elk huisje heeft zijn kruisje. Dit spreekwoord kent iedereen. Met deze nieuwe trend wordt het wel erg letterlijk genomen. De laatste tijd zie ik steeds vaker het plus teken in het interieur verschijnen. Aan de muur, als accessoire, op kussens. Van hout of van metaal. Zwart/wit of in felle kleuren. Ik moet toegeven, ik vind het wel een mooi & stoer symbool. Volgens mij zijn velen geïnspireerd door de dekens met plus tekentjes (Cross Blanket) van Pia Wallén.



De Cross Blanket is een eerbetoon aan haar Crux Blanket uit 1991. Pia werd destijds geïntrigeerd door de waarden, die een kruis vormt. In de Zweedse volkskunsttraditie is het kruis een sterk symbool voor hoop. De Cross Blanket staat zeker op mijn wenslijstje.


Plus van 63
Plus? Of toch een kruisje..

De grote plus is gemaakt van re-used hout uit de tuin. Mooi voor binnen. Het plus teken past ook heel goed in het exterieur. Met name deze plus omdat het van hardhout is gemaakt. Dat kan tegen weer & wind.

Ga je voor een rechte plus of juist voor een gedraaid kruisje? De kleine plusjes zijn van steigerhout, gewoon uit de hand gezaagd. Dat geeft het teken een stoere uitstraling. Zo kun je bijvoorbeeld ergens een kruisje bij zetten. Dat betekent dat je iemand ergens op wilt attenderen, dat het belangrijk voor je is.

Wil je meer informatie? Kijk dan in de Shop van 63.

Veel plus tekens zijn gemakkelijk zelf te maken. Hieronder een paar ideeën.


Met knopen...
... met naald & draad...
... met masking tape...
... of met verf. 

Zo pas je op eenvoudige wijze je interieur aan, aan de nieuwe trend. Leuk voor elke ruimte in huis. En in mijn geval ook de Schuur. In een kleur die past bij jou en of bij jouw woonomgeving. Kies je voor een definitieve plus, denk aan verf. Kies je voor een tijdelijke plus, denk dan bijvoorbeeld aan tape. Op de muur, op je prikbord of op een spiegel, waar dan ook. En met masking tape hang je heel simpel de leukste kaarten en foto's op. Zo creëer tijdelijke gezellige hoekjes in je huis.

Ben je iets minder creatief en wil je toch zelf aan de slag. Woensdagochtend 10 juli geef ik een workshop! Gewoon & gezellig aan de keukentafel. Zie Workshop van 63.


Slinger van plusjes.

Uit een stukje behang heb ik vijf dubbele plusjes geknipt en met een touw aan elkaar verbonden. Eenvoudiger kan het niet. Op Bluebirdvintage staat ook een hele leuke DIY slinger.

Zal het plus teken de hartjes overwinnen? Ik weet het niet. Bij mij staan & hangen ze voorlopig gewoon naast elkaar.

~XG~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten